سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

چک لیست خودرو قبل از شروع سفر

5/5 - (3 امتیاز)

تقریبا همه افرادی که می خواهند سفر بروند قبل از شروع سفر به فکر سرویس خودرو خود هستند.در این مقاله تبریز تایر چک لیستی از کارهای ضروری که قبل از شروع سفر باید انجام دهید را آماده کرده است تا شما سفری ایمن و بی خطر داشته باشید.با تبریز تایر لیقوان، مرکز فروش لاستیک همراه باشید.

لاستیک

 

لاستیک‌ها را چک کنید

برای کاهش مصرف سوخت خودرو خود بهتر است با باد (فشار) مناسب لاستیک های خود را پر کنید(باد مناسب لاستیک خودرو خود را می توانید از دفترچه راهنمای خودرو ببینید و یا از یک متخصص کمک بگیرید)

حتما بعد از پر کردن باد تایر سوپاپ های آن را ببندید. این کار باعث می شود تا از نشت باد و ورود گرد و غبار به تایر جلوگیری کنید.

عمق آج تایر های خود را حتما برسی کنید.این کار می تواند توسط عمق سنج و یا یک سکه انجام شود. توجه کنید که عمق آج قانونی 1.6 میلی متر است.

قبل از شروع سفر حتما تایر یدک (زاپاس) را چک کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل نمایید. حتما لوازم یدکی برای تعویض تایر را همراه داشته باشید.

 

خودرو را سنگین نکنید

خودرو را بیش از حد پر نکنید. این کار باعث آسیب به خودرو می شود و مصرف سوخت شما را افزایش می دهد. (برای فهمیدن حداکثر بار مجاز خودرو به دفترچه راهنمای مراجعه کنید).

 

مایعات خودرو را چک کنید

مایعات خودرو خود مانند روغن موتور،روغن ترمز،ضد یخ،آب رادیاتور،بنزین، شیشه شور و … را چک کنید و در صورت نیاز حتما آن ها را پر کنید.

 

ترمزها را چک کنید

ترمز خود را چک کنید. در صورت اینکه هنگام فشردن ترمز با صداهای عجیب مواجه شدید حتما لنت های ترمز خود را برسی کنید و در صورت نیاز آن ها را تعویض کنید.

 

چراغ‌های خودرو را چک کنید

تمامی چراغ های خودرو شامل : چراغ های عقب، چراغ های جلو، مه شکن، چراغ راهنما، چراغ خطر، ترمز دستی را برسی کنید و از سالم و تمیز بودن آن ها مطعن شوید.

همیشه مدارک مربوط به خودرو مانند گواهینامه، بیمه،کارت ماشین، کارت سوخت و … را به همراه داشته باشید.

لوازم شخصی مانند: لباس گرم، نوسیدنی و خوراکی، پاور بانک، جعبه کمک های اولیه را به همراه داشته باشید.

این چک لیست را به خاطر بسپارید و سعی کنید همیشه قبل از شروع سفر این چک لیست را برسی کنید. به عنوان مثال سالم بودن لاستیک ها می تواند شما را از یک وقفه غیر ضروری در سفر نجات دهد.

 

منبع

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید