سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

شاخص بار در تایر چیست – نحوه محاسبه تحمل وزن لاستیک ها

3.7/5 - (15 امتیاز)

تایرها بر اساس ساختمان و تعداد لایه های بکار رفته در آنها قادر به تحمل مقدار مشخصی وزن ( بار) می باشند. تایر سازان در علامت گذاری تایرها و روی دیواره آن  از یک عدد به عنوان نشانگر حداکثر بار مجاز استفاده می کنند که به آن شاخص بار (LI  یا Load index ) گفته می شود .

مثال : برای تایر 165/65R15 – 77 H  عدد شاخص بار 77 می باشد .

این عدد نشانگر این است که هر حلقه لاستیک تا چه میزان وزن را می تواند تحمل کند. به عنوان مثال در تایر فوق هر حلقه از این لاستیک می تواند تا 412 کیلوگرم را تحمل کند که این مقدار برای 4 حلقه از این لاستیک 1648 کیلو گرم می باشد.

برای فهمیدن شـاخص بـار مجاز خودرو خود می توانید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

شاخص بار لاستیک یک کد عددی درج شده ذو رقمی در دیواره تایر است که نشانگر حداکثر ظرفیت بار قابل تحمل برای هر حلقه از تایر است.توجه داشته باشید که این ارقام حداکثر میزان فشار قابل تحمل برای هر حلقه می باشد و همیشه بهتر است بار شما کمتر از حداکثر میزان توصیه شده باشد.

در تمامی محصولات موجود در سایت شاخص بار آنها نوشته شده است.همچنین کارشناسان فروش تبریز تایر آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه خرید تایر می باشند.

راهنما

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید