سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

رنو ۵ جدید، نوستالژی الکتریکی!

5/5 - (1 امتیاز)

مهندسان رنو ادعا می‌کنند که این رنو ۵ الکتریکی جدید، این نوستالژی شیرین در بخش سوپرمینی “نمونه مطلق از لذت رانندگی” خواهد بود.

رنو ۵ یکی از مورد انتظارترین خودروهای هاچ‌بک الکتریکی سوپرمینی سال ۲۰۲۴ است. زیرا انتظار می‌رود که فناوری پیشرفته‌ای را با لذت رانندگی در یک قیمت مقرون به صرفه ترکیب کند. رنو قبلاً برخی از اطلاعات مرتبط با این خودروی الکتریکی را ارائه داده است. بنابراین ما تمام این اطلاعات را همراه با نمونه‌‌های دقیق‌تری از اطلاعات دیگر در کنار هم بررسی می‌کنیم.

مهندسان رنو ادعا می‌کنند که این رنو ۵ الکتریکی جدید، این نوستالژی شیرین در بخش سوپرمینی "نمونه مطلق از لذت رانندگی" خواهد بود.

طراحی شبه کانسپت

نسخه کاملاً الکتریکی از بازتولید R5 در قالب کانسپت در ژانویه ۲۰۲۱ رونمایی شد و سازنده خودرو قول داد آن را به بازار عرضه کند. همان‌طور که توسط نمونه‌های استتار شده در تیزرهای اخیر نشان داده شده است، مدل تولیدی نهایی به کانسپت معرفی شده وفادار خواهد بود. همچنین تعدادی تغییرات کوچک و ویژگی‌های کم‌تر ارزان‌تر شدن آن را تضمین می‌کنند. با این حال با وجود طراحی رترو و آینده‌نگرانه‌اش، به ترتیب از نسل‌های اول و دوم R5 از سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۸۴ ایده‌ می‌گیرد.

نسخه تولیدی شامل چراغ‌های LED جلو و عقب، سپرهای بازطراحی شده، رینگ‌های آلیاژی با قطر کوچک‌تر، دستگیره‌ی درب‌ها و آینه‌های معمولی می‌باشد. انتظار می‌رود این هاچبک فرانسوی تا حدود زیادی طراحی کلاسیک خود را نیز حفظ کند. یک جنبه مشخص دیگر از همه نسل‌های R5، چراغ‌های عقب عمودی شکل هستند که بهه صورت LED و مدرن لحاظ گردیده‌اند.

ابعاد و زبان طراحی

بر اساس گزارش‌های اخیر، طول R5 حدود ۳.۹۲ متر خواهد بود که این خودرو را در سگمنت سوپرمینی قرار می‌دهد. این عدد باعث می‌شود این خودرو الکتریکی کمی کوتاه‌تر از رقیب اصلی خود، VW ID.2 با طول ۴.۰۵ متر، حداقل در شکل کانسپت، باشد. هر دوی این خودروها کوتاه‌تر از معادل‌های مجهز به موتور احتراقی (رنو کلیو و VW پولو) هستند، اما انتظار می‌رود از فضای داخلی بیشتر و قدرت الکتریکی بهره‌مند باشند.

رنو هیچ تیزری از داخل R5 نشان نداده است، اما با توجه به کانسپت‌های دیگر از خط تولید آینده خودروهای الکتریکی، قابلیت استفاده گسترده از مواد پایدار در سراسر کابین پیش‌بینی می‌شود. شما می‌توانید انتظار داشبوردی با ظاهر مدرن و مینیمال و رویکرد جوانان‌پسند در ترکیب رنگ و تریم داخلی داشته باشید. هنوز نمی‌دانیم که آیا R5 از سیستم رسانه‌ای، مانند آنچه که در خودروهای داچیا وجود دارد، استفاده خواهد کرد، اما حداقل در مدل‌های پایه ممکن است به این امر فکر شود.

مهندسان رنو ادعا می‌کنند که این رنو ۵ الکتریکی جدید، این نوستالژی شیرین در بخش سوپرمینی "نمونه مطلق از لذت رانندگی" خواهد بود.

موتور پرقدرت، کنترل‌پذیری برتر و برد مناسب

رنو تأیید کرده است که R5 اولین مدل خواهد بود که معماری جدید CMF-BEV توسط آن معرفی خواهد شد. پیش از اینکه این معماری به همه‌ی خودروهای الکتریکی کوچک برندهای گروه رنو انتقال یابد. این پلتفرم الکتریکی ۷۰٪ از اجزای خود را با CMF-B معادل به اشتراک می‌گذارد که از قبل در مدل‌های مجهز به موتور احتراقی مانند رنو کلیو، کپچر و تمام خط تولید داچیا استفاده می‌شود.

مهندسان رنو از تنظیم شاسی و پیشرانه‌ی الکتریکی R5 به شدت تعریف می‌کنند. آن‌ها می‌گویند که این خودرو “عملکرد بهترین در کلاس خود” را ارائه می‌دهد و به “نمونه‌ای برای لذت رانندگی در بخش خود تبدیل خواهد شد”. دینامیک خودرو نیز به خاطر تنظیم شاسی با محور عقب چند-اتصالی، کم‌ترین مرکز گرانروی و افزایش سختی، “کاملاً قابل مقایسه” با مگان E-Tech بزرگ‌تر خواهد بود.

این هاچ‌بک سوپرمینی با یک موتور همگام تک نیرویی در جلو مجهز می‌شود که ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر از واحد استفاده‌شده در مگان E-tech است. اما درباره‌ی توان تولیدی، شایعات متناقضی وجود دارد، به طوری که بر اساس گزارش اتوکار، این خودرو توانایی تولید ۱۳۴ اسب بخار و بر اساس گزارش لارگوس، دو نسخه با توانایی ۱۲۳ و ۱۴۸ اسب بخار به بازار عرضه خواهد شد.

باتری ۴ ماژولی در اندازه کوچکتر و ۱۵ کیلوگرم سبک‌تر از واحد ۱۲ ماژولی که در رنو زوئی استفاده می‌شود، خواهد بود. در حالی که تکنولوژی مورد استفاده در ساخت آن، انرژی‌چگال‌تر و ارزان‌تر است. رسانه‌های فرانسوی گزارش کرده‌اند که R5 با دو ظرفیت باتری ۴۲ کیلووات‌ساعت و ۵۲ کیلووات‌ساعت عرضه خواهد شد. این باتری‌ها ظرفیت ۵۲ کیلووات‌ساعت برد الکتریکی تا ۴۲۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد.

رقبای مقرون به صرفه برای خودروهای الکتریکی

در حال حاضر، تنها گزینه‌های کاملاً الکتریکی هاچ‌بک‌های سوپرمینی، علاوه بر رنو زوئی که به زودی دیگر تولید نخواهد شد، برادران پژو E-208 و اوپل کورسا-e با به‌روزرسانی‌های اخیر هستند. با این حال، تعداد زیادی رقیب برای R5 در حال آماده‌سازی است. از جمله سیتروئن e-C3 سال ۲۰۲۴، فیات پاندا سال ۲۰۲۴ و VW ID.2 سال ۲۰۲۵ به همراه اسکودا با مرتبط مکانیکی هستند. علاوه بر این، جانشین الکتریکی نیسان میکرا که بسترهای زیری R5 را به اشتراک خواهد گذاشت نیز وجود دارد.

جالب اینجاست که رنو، سیتروئن، ولکس‌واگن و اسکودا قول داده‌اند که با هدف دسترسی آسان‌تر خریداران اروپایی، قیمت شروع زیر ۲۵,۰۰۰ یورو (۲۷,۵۰۰ دلار) را ارائه خواهند داد. علاوه بر طرح معمول مالکیت خودرو، سازندگان خودرو همچنین می‌توانند گزینه‌های لیزینگ جذاب با هزینه ماهانه کم نیز ارائه کنند.

با نزدیک شدن به زمان عرضه و به دست آوردن اطلاعات جدید، بیشتر درباره‌ی رنو ۵ خواهیم آموخت. این خودرو الکتریکی به عنوان جایگزینی برای زوئی نسبتاً قدیمی‌شده خواهد بود. اما رنو همچنان کلیو با همان اندازه و به‌روزرسانی‌های اخیر را به عنوان جایگزین مجهز به موتور احتراقی با گزینه‌های هیبریدی ارائه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید