سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

آیا خودرو شما برای فصل سرما آماده است ؟

5/5 - (5 امتیاز)

همیشه در فصل سرما درصد خرابی خودرو ها افزایش پیدا میکند از این رو توصیه میکنیم قبل از شروع فصل سرما تجهیزات فنی خودرو خود را از قبیل : باتری، موتور، سیستم انتقال قدرت، ترمز، فیلتر هوا و سیستم خنک کننده و گرم کننده چک کنید و مطمئن شوید همه چیز برای شروع فصل سرما مناسب است.در این مطلب یک لیست از موارد ضروری را برای شما تهیه کرده ایم.

 

1- سرویس خودرو

سعی کنید همیشه تعمیر خودرو خود را قبل از فصل زمستان به اتمام برسانید.سرما باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در خودرو می شود پس بهتر است به طور منظم خودرو خود را چک کنید.

2- تعویض روغن موتور

تعویض به موقع روغن موتور باعث حفاظت اساسی از قطعات متحرک خودرو می شود.

تعویض روغن موتور

3- چک کردن باتری ماشین

باتری خودرو باید برای شما یک اولویت باشد.با شروع فصل سرما و استفاده از بخاری، چراغ ها، دمنده و تحت فشار قرار گرفتن باتری ممکن است آسیب جدی به آن وارد شود. توجه کنید در صورت عدم استفاده از باتری به تدریج انرژی خود را از دست داده و خراب می شود.

باتری خودرو

4- داشتن دید مناسب

شما همیشه باید بتوانید مسیر خود را به درستی مشاهده کنید از این رو سعی کنید همیشه شیشه و آینه های خو را تمیز نگه دارید همچنین مطمعن شوید همه چراغ های شما به درستی کار می کند. اگر متوجه شدید نور چراغ های جلو و یا عقب شما کم شده است حتما آن ها را عوض کنید.در مناطقی که انتظار بارش باران و برف وجود دارد حتما تیغه های برف پاک کن را چک کنید و در صورت نیاز آن را عوض کنید. در داخل مخزن شست و شو شیشه هم ضد یخ بریزید.

برف پاک کن

5- لاستیک های خود را بررسی کنید

همانطور که بارها گفته ایم لاستیک ها نقش مهمی در تامین امنیت شما دارند از این رو لاستیک ها را به طور منظم چک کنید. در صورتی که آج شما عمق کافی ندارد (کمتر از 32 میلی متر) آن را تعویض کنید. در فصل زمستان نیاز است باد لاستیک های خود را به طور مرتب چک کنید.

تعویض لاستیک

6- ضد یخ خودرو را چک کنید

ضد یخ برای شروع فصل سرما ضروری است.ضد یخ مانع منبسط شدن آب موجود در موتور شده و در نتیجه از آسیب رسیدن به آن جلوگیری می کند.

ضد یخ

7- چک کردن لوله اگزوز

ممکن است در هنگام بارش برف و به دلیل استفاده کردن شن و ماسه و نمک اگزوز شما با این زباله ها مسدود شده باشد و یا به دلیل گرمای زیاد یخ بزند. اگر لوله اگزوز شما مسدود شده باشد مونوکسید کربن می تواند به داخل ماشین نشت کند و این بسیار خطرناک است پس به طور مرتب لوله اگزوز خود را چک کنید.

اگزوز

تبریز تایر پیشنهاد می کند یک بسته لوازم زمستانی مانند چراغ قوه، جعبه کمک های اولیه، پتو، کیسه شن، یخ تراش، زنجیر چرخ و … را در فصل سرما همراه خود در خودرو داشته باشید.

قبل ها هم در مورد چک لیست قبل از سفر صحبت کرده بودیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید