سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

نکات ایمنی تایر از زبان Giti

5/5 - (1 امتیاز)

شرکت لاستیک‌سازی Giti به مناسبت هفته ملی ایمنی لاستیک که در این هفته آغاز شده است، هفت مورد از نکات ایمنی درباره تایر را برای حمایت از این کمپین به اشتراک می‌گذارد. با فرمونت همراه باشید تا این ۷ مورد را در کنار هم بررسی کنیم.

شرکت لاستیک‌سازی Giti به مناسبت هفته ملی ایمنی لاستیک، هفت مورد نکات ایمنی درباره تایر را برای حمایت از این کمپین به اشتراک می‌گذارد.

بررسی فشار باد لاستیک

لاستیک ها تنها بخشی از ماشین شما هستند که با جاده در تماس هستند. با بررسی ماهانه فشار هوا در لاستیک‌های خود، آماده بودن آن‌ها را برای رانندگی بر روی جاده‌ها حفظ کنید. یک فشارسنج لاستیک تهیه کنید و آن را همیشه در دسترس خود در ماشین نگه دارید. حداقل یک بار در ماه و به‌ویژه قبل از سفرهای طولانی، فشار هوا در لاستیک‌های خود را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که فشار کمتر از حد مجاز، بزرگترین دشمن لاستیک است. زیرا ممکن است باعث آسیب‌های جدی به لاستیک شود.

در مقابل، فشار بیش از حد مجاز می‌تواند باعث ساییدگی نامساوی در تایر، مشکل در فرمان‌پذیری و ترمز خودرو شود. برای گرفتن راهنمایی در مورد فشار باد مناسب، از عدد فشار بادی که خودروساز در برچسب روی بدنه خودرو قرار می‌دهد استفاده کنید. و یا دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. همیشه فشار باد لاستیک‌های خود را هنگامی که سرد هستند بررسی کنید، زیرا رانندگی باعث گرم شدن لاستیک‌ها و اشتباه فشارسنج در خواندن می‌شود.

شرکت لاستیک‌سازی Giti به مناسبت هفته ملی ایمنی لاستیک، هفت مورد نکات ایمنی درباره تایر را برای حمایت از این کمپین به اشتراک می‌گذارد.

بررسی چشمی

قبل از شروع رانندگی، دقایقی را برای بررسی وضعیت لاستیک‌های خود اختصاص دهید. بررسی مرتب وضعیت لاستیک‌ها برای شما و خودروی‌تان امنیت بیشتری به ارمغان می‌آورند و با کاهش مصرف سوخت و افزایش عمر لاستیک‌ها، موجب کاهش هزینه‌ها نیز می‌گردند. در این بررسی به دنبال هرگونه ناهنجاری مانند بریدگی یا بیضی‌شدگی در دیواره جانبی یا قسمت‌های داخلی لاستیک مانند کابل فولادی در پهنه لاستیک باشید. اگر هر یک از این موارد را مشاهده کردید، در اسرع وقت به آپاراتی محل خود مراجعه کنید.

بررسی عمق گل (شیار)های لاستیک

لاستیک‌ها و نگهداری آن‌ها پیچیدگی دارند، اما بررسی میزان ساییدگی شیارهای آن‌ها، پیچیدگی خاصی ندارد. شیار لاستیک بخشی از لاستیک است که در واقع با جاده در تماس است. نوارهای سایش لاستیک، نوارهای کوچک و بلندی هستند که در داخل شیارهای اصلی لاستیک‌های شما در ناحیه پهنه قرار دارند. آن‌ها معمولاً در شش ردیف به طور مساوی در اطراف لاستیک قرار می‌گیرند تا میزان مساوی بودن ساییدگی لاستیک شما را اندازه‌گیری کنند.

اگر نوارهای سایش با بالای لاستیک شما هم‌ارتفاع باشند، به طوری که می‌توانید آنها را با دیدن یا لمس با انگشت خود تشخیص دهید، در این صورت، ارتفاع شیارهای پهنه‌ی لاستیک شما تا ۲/۳۲ اینچ کاهش دارد و اکنون زمان تعویض لاستیک شماست. این مسأله بسیار حائز اهمیت است زیرا عملکرد لاستیک شما را در سطوح خیس و لغزنده تحت تأثیر قرار می‌دهد و اگر عمق شیارهای آن بیش از حد مجاز باشد، ممکن است به خطر پدیده‌ی هیدروپلنینگ (آب‌پیمایش) بیافتید.

اجتناب از بارگذاری بیش از حد

بارگذاری بیش از حد مجاز در خودروی شما می‌تواند درون لاستیک‌های شما حرارت بیش از حد ایجاد کند که این موضوع باعث تنش در لاستیک‌ها می‌شود و ممکن است باعث آسیب به لاستیک، پنچری یا ترکیدگی گردد. میزان باری که توسط کارخانه تعیین می‌شود را که در برگه اطلاعات خودرو در پست درب سمت راننده یا در کتابچه راهنمای خودرو موجود است، بررسی کنید. به یاد داشته باشید که وزن ساکنان خودرو نیز باید در محاسبه بار مورد نظر محاسبه شود.

کاهش سرعت در بارندگی

برای حرکت در آب‌و‌هوای بارانی، علاوه بر این که شیارهای لاستیک‌های شما می‌بایست عمق کافی داشته باشند، به یاد داشته باشید که در این نوع آب‌و‌هوا، باید با سرعت کمتری رانندگی کنید. با کاهش سرعت، سطح تماس لاستیک شما با جاده افزایش می‌یابد و موجب کنترل و پایداری بیشتری می‌گردد. همچنین، با این کار شما می‌توانید خطر هیدروپلنینگ را در شرایط آب‌گرفتگی جاده، کاهش دهید.

 شرکت لاستیک‌سازی Giti به مناسبت هفته ملی ایمنی لاستیک، هفت مورد نکات ایمنی درباره تایر را برای حمایت از این کمپین به اشتراک می‌گذارد.

چرخاندن لاستیک‌ها و بالانس خودرو

لاستیک های خودرو خود را هر ۸۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ کیلومتر بچرخانید تا حداکثر عمر لاستیک را بدست آورید. به طوری که سمت بیرونی لاستیک به داخل و سمت داخلی آن رو به بیرون داشته باشد. اگر لاستیک‌های شما سایش نامتعادلی دارند، قبل از چرخاندن لاستیک‌ها از فروشنده لاستیک یا متخصص خدمات خودرو برای بررسی و رفع هرگونه عدم ترازی، عدم تعادل و مشکل مکانیکی، پرسش کنید.

انتخاب دقیق لاستیک

بسیاری از رانندگان لاستیک را بر اساس قیمت اولیه یا ظاهر خریداری می‌کنند. انتخاب لاستیک باید بر اساس اندازه صحیحی که برای خودرو و میزان باری که برای آن توصیه می‌شود انجام شود. شما باید با یک فروشنده لاستیک یا فرد متخصص که دارای دانش مرتبط است، در مورد انتخاب لاستیک مناسب برای خودروتان و بر اساس الگوی رانندگی معمول خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید