سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

مقاومت غلتشی تایر چیست ؟

5/5 - (5 امتیاز)

شاید شما هم در هنگام جست و جو برای خرید تایر با عبارت مقاومت غلتشی لاستیک و این سوال برایتان پیش آمده است که مقاومت غلتشی تایر چیست ؟ و آیا لاستیک با مقاومت غلتشی پایین میتوانند روی مصرف سوخت خودرو تاثیر بگذارد یا نه ؟

مقاومت غلطشی

 

مقاومت غلتشی تایر چیست ؟

هنگامی که روی پدال گاز خودرو فشار می دهید می توان گفت در حال انتقال انرژی به خودرو هستید که منجر به چرخش لاستیک ها و در نتیجه ایجاد حرکت در خودرو می گردد.

خودرو برای حرکت نیاز دارد تا به عواملی که مانع حرکت آن رو به جلو می شود غلبه کند.یکی از این عوامل مقاومت غلتشی تایر است.

مقاومت غلتشی تایر انرژی است که خودرو برای حفظ حرکت با سرعت ثابت یا افزایش سرعت به آن نیاز دارد.

عامل اصلی مقاومت در برابر غلطش فرایندی است که به آن نغییر شکل تایر یا hysteresiss می گویند.

 

آیا می توان از مقاومت غلتشی تایر جلوگیری کرد ؟

هنگامی که لاستیک با سطح جاده تماس پیدا کند مقاومت غلتشی اتفاق می افتد هرچند نمی توان از آن جلوگیری کرد ولی می توان آن را به حداقل رساند.

از آنجایی که مقاومت غلتشی تایر در اثر تغییر شکل تایر ایجاد میشود می توان لاستیک ها را با ترکیب های منحصر به فردی ساخت تا در برابر گرما و حرارت مقاومت بیشتری داشته باشند و انحراف تایر را برای اتلاف انرژی به حداقل برساند این نوع لاستیک ها با مقاومت غلتشی کم شناخته می شوند.

فواید لاستیک ها با مقاومت غلتشی پایین چیست ؟

این لاستیک ها می توانند مصرف سوخت کمتری نسبت به لاستیک های معمولی داشته باشند.

طی تحقیقاتی که وزارت انرژی ایالات متحده انجام داده است نشان داده شده که لاستیک ها با مقاومت غلتشی پایین می توانند تا 10درصد در مصرف سوخت صرفه جویی کند که این مساله خود باعث صرفه جویی در هزینه نیز می شود.

آیا لاستیک ها با مقاومت غلتشی پایین تر گران تر نیز هستند ؟

بی شک تایرها با مقاومت غلتشی نسبت به تایر های معمولی گران تر هستند.دلیل این امر این است که برای بهبود مقاومت غلتشی تایر باید عمق آج آن را نیز کاهشد داد. کاهش عمق آج هم برروی سایش و دوام تایر اثر خواهد گذاشت.برای حل این مشکل باید تکنولوژی های جدیدی برای افزایش دوام تایر استفاده کرد تا مقاومت غلتشی را بهبود دهد.

 

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید