سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

رونمایی از اکستر؛ کراس‌اوور اقتصادی هیوندای

5/5 - (1 امتیاز)

هیوندای اکستر یک کراس اوور (Crossover) اقتصادی است که به‌زودی در هند عرضه خواهد شد که می‌تواند حتی گزینه مناسبی برای واردات به کشور باشد.

هیوندای اکستر

اکستر یک خودروی کاملاً اقتصادی محسوب می‌شود. نکته جالب این است که این خودرو در نسخه دوگانه‌سوز (CNG) نیز تولید خواهد شد.

طراحی جذاب ظاهری

اکستر طراحی مدرن و جذابی دارد. در نمای روبه‌رو چراغ‌های اصلی دارای ساختاری دو تکه هستند و چراغ‌های مربعی‌شکل موجود روی سپر روشنایی در شب را تأمین می‌کنند. چراغ‌های LED روشنایی در روز چسبیده به کاپوت هستند و گرافیکی مشابه با حرف H انگلیسی دارند.

این خودرو، جلوپنجره عریضی دارد و در زیر آن، یک ورودی هوای بزرگ دیگر تعبیه شده است. قسمت پایینی سپر هم توسط یک سینی محافظت می‌شود که البته ظاهراً بیشتر جنبه تزئینی دارد.

نمای عقب اکستر طراحی تقریباً عضلانی و اسپرتی دارد و گرافیک چراغ‌های عقب نیز به شکل H می‌باشد.

گلگیرهای متورم، محافظ‌های پلاستیکی و رنگ متفاوت ستون و سقف با بدنه نیز از دیگر ویژگی‌های ظاهری اکستر است. به‌طور کلی هیوندای تم طراحی این مینی کراس‌اوور جدید را با عباراتی مثل حضور در فضای آزاد، سفر و تفریح توصیف می‌کند.

فعلاً از داخل کابین هیوندای اکستر هیچ تصویری موجود نیست، ولی می‌توان حدس زد که این خودرو با طراحی به‌روز و امکاناتی بیشتر از رقبا راهی میدان خواهد شد.

مشخصات فنی هیوندای اکستر

این خودرو روی پلتفرم K1 تولید می‌شود. این پلتفرم مخصوص مدل‌های شهری گروه هیوندای است و خودروهای دیگری مثل i10، کسپر، گرند i10 نیوس و اورا نیز براساس آن تولید می‌شوند.

پیشرانه هیوندای اکستر یک موتور ۱/۲ لیتری ۴ سیلندر کاپا خواهد بود. این موتور درصورت استفاده از سوخت بنزین، توانایی تولید ۸۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۴ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. در حالت گازسوز، قدرت این موتور به ۶۸ اسب‌بخار و گشتاور آن به ۹۵ نیوتن‌متر محدود می‌شود.

نسخه بنزینی یا تک‌گانه هیوندای اکستر با گیربکس ۵ سرعته دستی و خودکار تولید خواهد شد. اما نسخه دوگانه‌سوز فقط با گیربکس دستی قابل انتخاب خواهد بود. در این کراس‌اوور شهری فقط چرخ‌های محور جلو محرک هستند.

همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، اکستر برای بازار هند توسعه پیدا کرده است. در این کشور، این خودرو باید با مدل‌هایی مثل سوزوکی ایگنیس، تاتا پانچ و ماهیندرا KUV100 رقابت کند. هیوندای قصد دارد مدل پایه از اکستر را در هند به فروش برساند. با توجه به مشخصات و قیمت، اکستر می‌تواند جزو گزینه‌های مناسب برای عرضه در کشورمان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید