سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

دلیل کم کردن باد تایر در تابستان چیست ؟

5/5 - (7 امتیاز)

 دلیل کم کردن باد تایر

دلیل بسیار مهمی که برای کم کردن باد تایر خودرو‌ در فصل تابستان و گرما وجود دارد، اثر بسیار زیاد گرما روی تابرها است. این اثر می‌تواند خود را به صورت خالی شدن باد یا ترکیدن تایرها نمایان کند.

یکی از نکاتی که در افزایش طول عمر لاستیک، فرمان پذیری و کیفیت رانندگی شما تاثیر دارد فشار باد لاستیک ها است.

اما نکته مهم این است که تنظیم فشار باد تایرها در طول فصل های مختلف، با یکدیگر متفاوت است، چرا که تغییرات هوا روی فشار باد لاستیک، تأثیر مستقیم می‌گذارد و با کم و زیاد شدن دمای هوا، فشار باد داخل تایر هم کم و زیاد می‌شود.

احتمالا اکثر شما نیز شنیده‌اید که در ابتدای فصول گرم، باید باد تایرخودروها را کم کرد. این کار، تقریبا به یک عادت هر ساله برای رانندگان تبدیل شده است، بدون آن که از دلیل اصلی این کار با خبر باشند.

ترکیدن لاستیک در فصل تابستان، بیشتر از فصل‌های دیگر سال اتفاق می‌افتد که دلیل اصلی کم نکردن باد لاستیک در این فصل است؛  با این کار شما از ترکیدن لاستیک جلوگیری خواهید کرد.

ترکیدن تایر ها در فصل تابستان، یک موضوع بسیار شایع بوده، تا جایی‌که می توان گفت بسیاری از تصادفات جاده‌ای در این فصل، به دلیل ترکیدن لاستیک در جاده است.

به همین خاطر، بررسی کردن میزان باد لاستیک‌ها در آغاز فصول گرم سال، موضوع بسیار مهم و ضروری است.

زمانی که هوای بیرون گرم می‌شود، هوای داخل لاستیک هم داغ و در اثر گرما منبسط می‌شود و به همین علت، فشار هوای داخل لاستیک بیشتر از حالت عادی افزایش می‌یابد. زمانی که فشار باد لاستیک خودروی شما از حد تعریف‌شده، استاندارد و عادی، بیشتر شود، فشار زیاد به تایر وارد می‌شود و در نتیجه، لاستیک می‌ترکد.

همان‌گونه که می‌دانید بارها ذکر کرده ایم که لاستیک‌ها نقش بسیار ویژه‌ای در کنترل خودرو و حرکت آن دارند و این موضوع، باعث می‌شود که اهمیت تنظیم فشار و باد لاستیک در ابتدای فصل تابستان و گرما هرچه بیشتر شود.

شما می‌توانید امنیت خودروی خود را به‌راحتی و در آغاز فصل گرما با تنظیم فشار باد لاستیک‌ها تأمین کنید.

بر اساس تشخیص کارشناسان، با ۵ درجه تغییر دمای هوا، فشار باد لاستیک‌های خودرو هم تغییر می‌کند.

به عنوان مثال، زمانی که دما ۱۵ درجه سانتی‌گراد کاهش یابد، فشار باد لاستیک خودرو نیز به اندازه ۱۰ درصد کاهش می یابد و کم‌باد خواهد شد.

کم و زیاد شدن فشار باد لاستیک ها با چشم قابل تشخیص نمی باشد و نمی‌توان این موضوع را بدون بررسی دقیق، پشت گوش انداخت. استفاده از باد سنج جهت تشخیص میزان باد تایر ضروری است.

 کم کردن باد لاستیک در فصول گرما، چه تأثیری روی خودرو دارد؟

زمانی که فشار باد تایر خودرو را از حالت استاندارد، کمتر تنظیم می‌کنید، به لاستیک‌های خودروی خود کمک می‌کنید؛ چون همان‌طور که گفته شد، دمای بالای هوای بیرون، به خودی خود، موجب افزایش فشار نیز می‌شود.

وقتی تایر ها روی آسفالت و زمین داغ حرکت می‌کند، این دما را به‌طور مستقیم به هوای داخل تایر منتقل می‌کند و به دلیل فضای کم داخل تایر، این هوا بسیار زود فشار زیادی پیدا می‌کند.هرچند این موضوع در کوتاه‌ مدت، به هیچ‌ عنوان برای شما مشکل‌ساز نمی‌شود، اما در دراز مدت، می‌تواند آسیب‌های زیاد به لاستیک شما وارد کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید