سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

تایر کم باد چه خطراتی دارد ؟ نحوه صحیح کنترل فشار باد تایر

5/5 - (3 امتیاز)

رانندگی کردن با تایر‌ کم باد بسیار خطرناک است.چک کردن باد تایر یکی از نکاتی است که هر راننده ای باید به آن دقت کند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه در این باره گزارشی ارائه کرده است که تقریبا یک سوم ماشین های عبوری، کامیونت‌ها و SUV ها با تایر‌های کم باد حرکت می‌کنند.

حرکت خودرو با لاستیک های کم باد می تواند برای رانندگان بسیار خطرناک باشد. ترکیدگی تایر باعث می‌شود که رانندگان کنترل ماشین خود را از دست بدهند و تصادف کنند. بسته به شدت ترکیدگی، سایر رانندگان ممکن است برای آنکه به تیکه های پرتاب شده از لاستیک منفجر شده برخورد نکنند تغییر مسیر دهند و تصادف کنند.

باد تایر

هرگز به چشمان خود اعتماد نکنید و باد تایر ها را با چشمان خود کنترل نکنید

 

چگونه میزان فشار باد لاستیک‌های خود را به درستی اندازه بگیریم:

۱. هیچ وقت به فشار باد درج شده بر روی دیواره ی تایر توجه نکنید. این اعداد نشانگر حداکثر میزان تحمل فشار باد برای تایر است نه فشار پیشهادی که سازنده ها برای تایر شما تعیین کرده است.

۲. از دفترچه راهنمای خودرو یا برچسب اطلاعات تایر را که معمولاً درون درب راننده یا درب داشبورد یا درب باک بنزین نصب می شود میزان فشار باد مناسب را می توانید پیدا کنید

۳. اگر میزان فشار توصیه شده برای تایر خود را می دانید از فشارسنج های دیجیتالی و یا فشارسنج آنالوگ کالیبره شده برای چک کردن باد استفاده کنید.

۴.بهترین زمان برای اندازه گیری فشار زمانی است که تایر شما سرد شده است. پیشنهاد می شود حداقل 3 ساعت پس از توقف فشار باد لاستیک را چک کنید

5. یادتان باشد که خودرو شما 5 تایر دارد !!! یعنی چک کردن باد تایر زاپاس فراموش نشود

رانندگی با تایر کم باد سهل انگاری است و ممکن است خسارات جبران ناپذیری داشته باشد.

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید