سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

چند حقیقت جالب در مورد تایر خودرو

5/5 - (1 امتیاز)

تایر خودرو

تایر خودرو یکی از اساسی ترین بخش های خودرو به شمار می آید که نقش بسار بالایی در حغظ امنیت جان شما و شر نشینان خودرو دارد.در این مطلب از سات تبریز تایر به چند حقیقت در باره تایر اشاره شده است که ممکن است از آنها ازلاعی نداشته باشید.

 

  •  یک تایر معمولی از بیش از ۲۰۰ ماده مختلف تشکیل شده است. جدا از لاستیک برای چسبندگی ، عوامل و ترکیبات مختلفی در تایر وجود دارد که باعث رانندگی نرم تر می شود .

 

  • بزرگترین تایر جهان در میشیگان ، امریکا و در پارک آلن قرار دارد ، این تایر وزنی حدوداً ۱۲ تن و ۲۴۳ متر ارتفاع دارد . سازندگان ابتدا  آن را به عنوان چرخ و فلک ( Ferris wheel ) در نمایشگاه world fari معرفی کردند ، اما در سال ۱۹۶۵ این تایر را به پارک آلن انتقال دادند.

بزرگترین تایر جهان

 

  • تایرهای امروزی رنگ سیاه دارند و شما می توانید تایر خود را با رینگ طلایی یا نقره ای انتخاب کنند .

 

  • هنگامی که اولین تایرها تولید شدند ، سفید بودند ، تولیدکنندگان برای تولید لاستیک مقاوم ،  با اضافه کردن زینک اکسید باعث سفید شدن لاستیک می شدند.

 

  • در دهه دوم از قرن ۲۱ ، تولید کنندگان تایر، مهندسان و طراحان خود را ملزم به پیدا کردن راهی برای تولید تایرهایی مقاوم و بادوام بالا  کردند. آنها برای تولید این نوع لاستیک ها به آن کربن سیاه اضافه کردند که باعث سیاه شدن تایرها شد.

 

  •  شاتل های فضایی هم دارای تایر و چرخ هستند ، معمولا رینگ سایز  ۱۸ دارند اما با ویژگی ها متفاوت . چرخ های شاتل فضایی وزنی حدود  ۶۰ تن و  سرعت ۴۱۸ کیلومتر را پشتیبانی می کند.

 

  • شرکت BMW روی همه خودرو های خود از تایر های Runflat استفاده میکند. این تایر ها به شما امکان میدهد بدون باد رانندگی کنید تا به یک تعمیرگاه برسید.

 

  • احتمالا شما نام شرکت Voque که بیش از ۱۰۰ سال است تولید کننده لاستیک و تایر می باشد شنیده باشید ، این شرکت معروف تولید کننده تایر های گران قیمت و لوکس می باشد . جالب است بدانید ،  در سال ۱۹۴۱  تایرهای whitewall ( لاستیک با فاق سفید )  به طور تصادفی اختراع شدند . آنها کربن سیاه را به آج لاستیک و  زینک سفید را به فاق لاستیک اضافه  کردند که نتیجه اش whitewall ( لاستیک با فاق سفید )  بود. Whitewall ( لاستیک با فاق سفید )  در دو طرف فاق لاستیک قرار می گرفت و برای ماشین هایی با گلگیر باز طراحی می شد ، که این باعث می شد مردم بتوانند در خیابان فاق تایر خودروهای در حال حرکت را ببینند .

 

  •  در آن زمان تایرهای whitewall ( لاستیک با فاق سفید )  به عنوان مد مطرح می شدند.

در آینده ای نه چندان دور تایر های بدون هوا جایگزین تایرهای فعلی می شوند. در حال حاظر خیلی از شرکت ها در حال آزمایش تایر های بدون باد روی خودرو هستند.

در صورت تمایل می توانید مقالات دیگر سایت را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید