سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

پنچرگیری لاستیک ماشین

5/5 - (1 امتیاز)

اکثر افرادی که لاستیک خودروشان پنچر می شود درچار اظطراب شده و سردرگم می شوند.اما باید در نظر داشت که پنچرشدن تایر یکی از مشکلاتی است که اکثر رانندگان در طول دوره رانندگی خود دچار آن شده اند.هرچند پنچر شدن لاستیک اتفاغ غیر منتظره ای است اما با انجام برخی از کارها می توان این اتفاق را کاهش داد.در این مطلب سعی شده است نحوه پنچرگیری تایر به صورت ساده توضیح داده شود.

 

ابزار های لازم برای پنچرگیری تایر خودرو

پنچرگیری تایر خودرو کار راحت و ساده ای است.اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید همراه داشتن یک تایر زاپاس سالم در خودرو است.بهتر است لاستیک زاپاس خودرو را مانند لاستیک های دیگر به صورت دوره ای چک کنید و از سالم بودن آن مطمعن شوید.

بعد از به همراه داشتن زاپاس بهتر است جک، آچار چرخ، مثلث خطر، جعبه ابزار و دستکش را در گوشه ای از خودزو همیشه همراه داشته باشید تا در شرایط اظطراری از آن ها استفاده کنید.

 

چگونه تایر ماشین را عوض کنیم ؟

اولین و مهم ترین نکته ای که در تعویض و پنچرگیری باید به آن دقت کنید رعایت اصول ایمنی است.ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و سپس خودرو خود را به کنارترین نقطه جاده انتقال دهید.در نظر داشته باشید در چنین شرایطی نباید مسیر زیادی طی کنید مگر اینکه لاستیک خودرو شما ران فلت باشد.

بعد از پارم خودرو در محل مناسب حتما مثلث های خطر را در پشت خودرو خود قرار دهید تا رانندگان دیگر متوجه بروز مشکل شده و با احتیاط بیشتری از کنار شما رد شوند

  • نکته بسار مهمی که باید به آن دقت کنید پارک کردن خودرو در سطح صاف است.اگر در جایی هستید  که سطح آن شیب دار است حتما تکه سنگ یا آجری را پشت تایر های خود قرار دهید.
  • بعد از توقف در محل امن ترمز دستی رل بکشید و خودرو را روی دنده قرار دهید و از انجام این کار مطمعن شوید.
  • قبل از شروع پنچرگیری به جهت اینکه امکان سیاه شدن دست ها وجود دارد می توانید از دستکش استفاده کنید. در صورتی که دستکش در دسترس ندارید می توانید بعد از اتمام پنچرگیری دست های خود را با آب و صابون بشویید.
  • با استفاده ار ابزار های لازم قالپاق را خارج کنید.
  • جک را در نقطه استاندارد خودرو قرار دهید(برای مشاهده نقطه استاندارد خودرو خود می توانید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید)
  • اگر جک شما دستی است بعد از قرار دادن آن در محل مناسب آن را بچرخانیذ تا خودرو یالا برود.در صورتی که جک شما هیدرولیکی است آن را بالا پایین کنید تا خودرو بالا برود
  • با استفاده از آچار چرخ، پیچ و مهره های خودروتان را در جهت خلاف ساعت شل کنید(در صورتی که از قفل رینگ استفاده می کنید آن را با کلید مخصوص باز کرده و بعد پیچ ها را شل کنید)
  • جک را به قدری بالا ببرید تا لاستیک پنچر شده کمی از سطح زمین فاصله داشته باشد.سپس پیچ و مهره ها را باز کرده و در جایی قرار دهید که گم نشوند
  • تایر زاپاس را جایگزین تایر پنچر شده بکنید و پیچ ها را روی آن قرار داده و سفت کنید
  • خودرو را به آرامی با جک پایین بیاورید و به وسیله آچار چرخ پیچ و مهره ها را سفت کنید
  • در انتها نیز قالپاق را جایگذاری کنید

پیشنهاد می شود لوازم را به صورت منظم در صندوق عقب خودرو خود بگذارید و در اولین فرصت تایر پنچر شده را به تعمیرگاه ببرید.

پنچرگیری

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید