سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

نکات مهمی برای نگهداری تایر ها در فصل تابستان

5/5 - (3 امتیاز)

نگهداری تایر

در این روزهای گرم تابستان ، دمای سطح جاده می تواند به ۱۵۰ درجه نیز  برسد.این هوای گرم باعث تجمع شدید گرما و تضعیف لاستیک خودرو می شود و منجر به سایش ، پارگی ، ترکیدگی و عدم تعادل تعلیق می شود که می تواند ایمنی شما و سایر رانندگان در جاده را به خطر بیندازد.  یکی از شایع ترین اتفاقاتی که در فصول گرم به خصوص تابستان رخ می دهد ترکیدن تایر است ، همانطوری که گفته شده تایر ها نقش مهم و اساسی در ایمنی و فرمانپذیری خودرو دارند ، پس حتما نگهداری و توجه به آن بسیار حائز اهمیت است و با رعایت نکاتی باعث افزایش طول عمر لاستیک می شویم. در این مطلب از سایت تبریز تایر سعی شده است نکاتی که بهتر است جهت نگه داری تایر در فصل تابستان بدانید صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

الف) تغییر فشار در باد تایر ها

با تغییر دما ، فشار تایر شما هم تغییر می کند. این فشار در فصل تابستان افزایش بیشتری دارد.توجه کنید اگر فشار باد تایر از میزان استاندارد و توصیه شده بیشتر باشد ، باعث ترکیدن لاستیک می شود. با هر ۱۰ درجه افزایش دمای هوا ، فشار تایر شما نیز ۱ PSI (پوند در اینچ مربع) افزایش پیدا خواهد کرد. در هوای گرم تابستان ، باد تایرهای شما در ۲۰ دقیقه رانندگی اولیه می تواند تا ۵ PSI بالا برود که این باعث باد کردن ناگهانی تایر می گردد و همین امر باعث افزایش تماس و اصطکاک بین لاستیک و جاده می شود.

ب) پوسیدگی تایر به دلیل خشک شدن لاستیک

یکی دیگر از مسائل رایج ترین مربوط به گرما در رابطه با تایرهای ، پوسیدگی است. پوسیدگی خشک که اصطلاحاً ترک خوردگی دیواره جانبی هم نامیده می شود ، هنگامی رخ می دهد که روغن لاستیک شما شروع به تبخیر می کند و این مسئله منجر به خشک شدن تایر می گردد و ترک خوردگی را ایجاد و در انتها منجر به ترکیدن ناگهانی تایرمی شود. همانطور که مشاهده کردید ، در شرایطی که تایرها بخوبی نگهداری نشوند ، درجه حرارت بالا مسئله قابل توجهی برای لاستیک ها خواهد بود. نکات زیر در مورد نگهداری لاستیک را در ماه های گرم به خصوص تابستان است که با هم آنها را بررسی می کنیم:

چک کردن مرتب تایر ها

لاستیک های خود را به صورت مرتب چک کنید. در صورت مشاهد هرگونه نشانه ای از سایش، ترک خوردگی، بریدگی و مشخص شدن سیم های تایر نسبت به تعویض آن اقدام کنید

عمق آج تایر را بررسی کنید

یکی دیگر از نکاتی که در نگهداری مناسب تایر باید به آن دقت کنید عمق آج است .عمق آج تایر نشان دهنده مدت استفاده لاستیک و مدت دوام آن است. برای اندازه گیری عمق آج تایر ، می توانید از خط عمق سنج روی تایر ، دستگاه سنجش عمق تایر و یا روش سکه ای استفاده نمایید. تایرهای جدید دارای عمق ۸ میلی متری هستند، در حالی که حداقل عمق آج پیشنهادی خودروها معمولاً ۱.۶ میلی متر است. به رانندگان توصیه می شود لاستیک را هنگامی که عمق آج آن کمتر از ۳ میلی متر شد ، تعویض تا اصطکاک بین لاستیک و جاده حفظ شود.

فشار و باد تایر را مرتباً کنترل کنید

فشار مناسب تایر به پایین نگه داشتن دمای آن کمک می کند.در نظر داشته باشید لاستیک خود را همیشه طبق استاندارد باد کنید. توصیه میشود به طور دوره و منظم فشار لاستیک های خود را چک کنید. لاستیک کم باد باعث گرم شدن بیش از حد می شود. دلیل این نیز خم شدن زیاد در دیواره های کناری است که همین امر میزان مصرف سوخت را افزایش داده و بر میزان ترمز پذیری خودرو نیز تأثیر می گذارد و به همین جهت ایمنی شما را به خطر می اندازد. باز هم توصیه می کنیم همیشه باد لاستیک ها را چک کنید ، بهترین زمان برای چک کردن زمانی است که خودرو سرد است و تقریباً ۲ ساعت از خاموش بودن آن گذشته باشد.

بالانس تایر را بررسی کنید

همیشه مطمئن شوید که تایرهای شما بالانس هستند. در صورت مشاهده عدم بالانس و یا لرزش فرمان و گاهی لرزش بدنه خودرو حتما بسبت به بالانس تایر اقدام کنید. بالانس لاستیک می تواند از فرسودگی و سایش زودرس لاستیک شما جلوگیری کند. همچنین از سیستم فرمان ، سیستم تعلیق و یاطاقان های خودروی نیز محافظت کرده و سواری راحت و ایمنی را برای شما فراهم می کند. .بالانس تایر در نگهداری تایر نقش یسار مهمی دارد

تراز بودن چرخ را بررسی کنید

از علل اصلی عدم تراز و انطباق ، برخورد با اشیا و چاله های موجود در جاده ها است که می تواند سیستم تعلیق خودرو شما را مختل کرده و باعث شود چرخ در زوایای نامنظم بنشیند. بنابراین حتما تا حد امکان هنگام رانندگی از آنها اجتناب کرد و با احتیاط رانندگی کرد. تراز نبودن تایرها باعث فرسودگی و سایش زودرس آنها شده که در نهایت منجر به ترکیدن ناگهانی لاستیک نیز می گردد. یکی از نشانه های مهم عدم انحراف چرخ ها و لاستیک ها ، سایش ناهموار لاستیک ها است.  سایر شاخص های عدم انطباق که باید به دنبال آنها باشید:

  • کشیدگی خودرو زمانی که مستقیم رانندگی می کنید
  • لرزش ناشی از فرمان

عدم تطابق و تراز لاستیک یک موضوع ظریف است و باید توسط یک متخصص بررسی شود. بنابراین هنگام مشاهده عدم انطباق چرخ ها با یکدیگر سریعاً به یک متخصص مراجعه نمایید.

خرید لاستیک تابستانی

علاوه بر تمام نکاتی که برای نگهداری تایر در بالا ذکر کردیم ، خرید لاستیک مناسب فصل هم می تواند به شما کمک بسزایی کند. لاستیک های تابستانی و چهار فصل بهترین انتخاب برای استفاده در فصل گرما هستند که البته اگر در شهرهای بسیار گرم و کویری زندگی می کنید ، توصیه می گردد فقط از لاستیک های تابستانی استفاده نمایید.

شما همراه گرامی میتوانید تایر های چهار فصل را به صورت آنلاین از وب سایت تبریز تایر از بین برندهای مطرح ایرانی و یا خارجی انتخاب کرده و خرید کنید.کارشناسان فروش تبریز تایر در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید