سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

چند نکته درباره لاستیک که نمی دانید!

5/5 - (5 امتیاز)

لاستیک ها یکی از اجزای اصلی خودرو هستند که نقش اصلی حرکت خودرو را تامین می کنند. انتخاب تایر مناسب نیز به شما در کاهش مصرف سوخت و فرمانپذیری بهتر کمک خواهد کرد.در این مطلب به چند نکته در مورد لاستیک اشاره میکنیم که شاید کمتر از آن ها اطلاع دارید.

نکات لاستیک

 

۱- لاستیک های باریک دوباره محبوب می شوند. آج باریک و قطر زیاد لاستیک با بهبود آیرودینامیک خودرو و مقاومت غلطشی ، اتلاف سوخت را کاهش می دهد.

۲- افزایش عرض لاستیک خودرو با افزایش سطح تماس آن با جاده برابر نیست. برای اینکه تایر ها از نظر طولی چنگ زنی بهتری داشته باشند ، به یک سطح تماس طولانی تر نیاز دارند. بنابراین ، لاستیک های پهن تر لزوماً باعث بهبود چسبندگی نمی شوند.

۳-  لاستیک های پهن تر چنگ زنی در پیچ را افزایش می دهند. اما به یاد داشته باشید به این معنا نیست که لاستیک های باریک نمی توانند در این زمینه با آنها رقابت کنند.

 ۴-الکتریسیته ساکن می تواند روی لاستیک خودرو شما تأثیر بگذارد.!! تجمع الکتریسیته ساکن  این روز ها در حال تبدیل شدن به یک مشکل اساسی در تایر است . با قرار دادن یک نوار اتصال لاستیکی بر روی تایر می توان مشکل رسانایی بودن آن را حل کرد.

۵- لاستیکی که باد آن کم شده است هم می تواند به حرکت ادامه دهد . ولی سعی کنید با آن حرکت نکنید ، اگر مجبور به انجام این کار شدید ، مسافتی که می توانید طی کنید به سرعت شما بستگی دارد. یک لاستیک صاف با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت می تواند حدود ۱۶۰ کیومتر حرکت کند.

۶- لاستیک خودرو از بیش از ۲۰۰ ماده مختلف تشکیل شده است. جدا از لاستیک برای چسبندگی ،  ترکیبات مختلفی در تایر وجود دارد که باعث احساس رانندگی نرم تر می شود .

 ۷- لاستیک های بدون هوا ( باد )  یک فناوری جدید و انتخاب قطعی برای خودروها آینده هستند . در حال حاضر برخی از شرکت های تولید کننده تایر در حال آزمایش تایرهای بدون باد بر روی خودروها هستند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید