سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

نماد های M+S و کوه/دانه برف در تایر چه معنایی دارد ؟

3.6/5 - (17 امتیاز)

نماد M+S و نماد دانه برف و کوه/برف در دیواره تایر به چه معناست ؟

حتما شما هم تا به امروز با اعداد و علائم روی تایر برخورد کرده اید و برایتان این سوال پیش آمده است که این علائم به چه معنا هستند.هرکدام از این اعداد و علائم که شامل سایز لاستیک، شخص بار، شاخص سرعت، زمستانی یا تابستانی بودن تایر و غیره  را نشان می دهند.در این مطلب در باره علائم M+S و کوه/دانه برف خواهیم خواند.

نماد M+S و نماد کوه/دانه برف به لاستیک هایی تعلق می گیرد که آزمون های چسبندگی تایر زمستانی قبول شوند ولی میزان چسبندگی مورد نیاز برای داشتن شرایط برای هر دو علامت متفاوت است.

 

علامت M+S در تایرهای چهارفصل

M+S معمولا در تایرهای چهارفصل استفاده می شود که نشان از این است که تایر در مقایسه با تایرهای تابستانی دارای قابلیت حرکت و چسبندگی در برف و گل و لای است.البته این تایرها در شرایط برف و بارانی سبک مورد استفاده قرار می گیرند و حتما برای جاده ها و مناطق با برف سنگین و یخ زده باید از تایر های زمستانی استفاده کنید.

 

علامت کوه/دانه برف

این علامت نشان از این دارد که تایر برای استفاده در شرایط برف و یخ سنگین مناسب است و الزامات سخت گیرانه ای در زمینه چسبندگی تایر و زمستان را برایتان برآورده می کند.

لاستیک های تمام فصل برای دریافت نماد کوه/دانه برف واجد شرایط نیستند زیرا آج در لاستیک های تمام فصل و تابستانی در دمای زیر 40 درجه فارنهایت سخت و سفت می شود.

آیا به لاستیک با نماد کوه/دانه برف نیاز دارم ؟

در حال حاظر تنها چند منطقه در آمریکا شمالی وجود دارد که استفاده از تایرهای زمستانی با این نماد در آن اجباری است.همچنین برخی از مناطق در کانادا نیز تنها لاستیک های کوه/دانه برف را مجاز به رانندگی می دانند.

در حال حاضر لاستیک های تمام فصل که نماد M+S را دارند برای زمستان های ملایم مناسب هستند زیرا چسبندگی خوبی ارائه می دهند.

به طور کلی پیشنهاد می شود اگر در منطقه ای زندگی می کنید که دمای زمستان به زیر 45 درجه می رسد حتما از این لاستیک ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید