سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

آشنایی با لاستیک چهار فصل

5/5 - (5 امتیاز)

شاید در نگاه اول همه لاستیک ها مثل هم به نظر می ریند اما لاستیک ها به طور گسترده ای در عملکرد،سایز،طول و … متفاوت می باشند.پس چگونه می توان بهتریم انتخاب را برای خودرو خود داشت ؟

در نظر داشته باشید عواملی همچون صدای تولیدی تایر، فرمانپذیری، طرح آج و … برای رانندگان مهم است و خیلی از رانندگان همه این نکات را در یک تایر می خواهند.

در هنگام خرید لاستیک جدید یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد نوع لاستیکی است که می خواهید خریداری کنید.در انتخاب تایر باید شرایط محیطی و آب و هوایی که در آنجا زندگی می کنید همینطور نوع جاده ای که روزمره در آن رفت و آمد دارید مورد توجه قرار گیرد.

دسته بندی لاستیک ها متفاوت است و هرکدام برای شرایط جاده ای و آب و هوایی خاص خود طراحی شده اند.به عنوان مثال لاستیک زمستانی، لاستیک تابسانی،لاستیک آفروذ، لاستیک چهار فصل و … با هم تفاوت دارند.ما در این مطلب از تبریز تایر به برسی لاستیک های چهار فصل می پردازیم و خواهیم فهمید این لاستیک برای خودرو ما مناسب است یا خیر…

لاستیک چهار فصل

لاستیک چهار فصل برای رانندگانی مناسب ایت که عملکردی همه کاره را در تمام فصل های سال از تایر خود انتظار دارند. تایرهای تمام فصلی (چهار فصل) می تواند یک انتخاب ایده آل و عالی برای هر خودرویی باشد. همه ی لاستیک های چهار فصل در شرایط های مختلف جاده ای عملکردی متعادل دارند و باعث می شوند رانندگان در طول سال به آنها اعتماد کرده و از رانندگی لذت ببرند.

نحوه دستیابی به این تعادل می تواند در مدلهای مختلف لاستیک چهار فصل بسیار متفاوت باشد . اما به طور کلی ، همه این تایر ها دارای چند ویژگی مشترک هستند . تمام تایرهای چهار فصل به گونه ای  ساخته شده اند که در طیف گسترده ای از شرایط آب و هوایی و دمایی مناسب بوده و عملکرد خوبی را از خود ارائه دهند.

  • لاستیک های چهار فصل دارای بلوک های آج در اندازه ها و شکل هایی هستند که می توانند عملکرد و چنگ زنی خوبی در شرایط برفی البته برف سبک و جاده های خیس و بارانی و خشک ارائه دهند.
  • لاستیک چار فصل معمولاً دارای کانال های باریک در سطح آج هستند که به افزایش چسبندگی در جاده های خیس یا برفی سبک کمک می کنند.
  • الگوهای منحصر به فرد آج لاستیک های چهار فصل به طور معمول ، سواری آرام و راحتی را برای سرنشینان انواع  خودروهای سواری ، کامیون ها ، شاسی بلند ها و کراس اوورها فراهم می کند.
  • لاستیک های چهار فصل در شرایط آب و هوایی و جاده ای بارانی و مرطوب و همچنین شرایط خشک و هوای گرمتر عملکرد خوبی دارند. اما برای بالاترین چسبندگی و حداکثر عملکرد فرمانپذیری و به منظور استفاده در مسابقات ورزشی در نظر گرفته نشده اند.
  • لاستیک های تمام فصلی در هوای زمستانی توانایی خوبی دارند ، اما هنگام رانندگی در شرایط شدیدتر مانند برف سنگین ، باران یخ زده و یخبندان عملکرد مطلوبی ندارند.

 

تفاوت لاستیک چهار فصل با لاستیک تابستانی و لاستیک زمستانی

اگر به دنبال تایری هستید که در جاده ی خشک و گرم عملکرد بسیار عالی یا در فصول زمستان چسبندگی مناسبی داشته باشد ، ممکن است لاستیک های مخصوص تابستان یا زمستان را ترجیح دهید. لاستیک های تابستانی در خودروهای با کارایی بالا بهترین عملکرد را دارند و به گونه ای طراحی شده اند که بیشترین چسبندگی و چابکی را در هوای گرم دارند.

با ساخت بهینه ، ترکیب لاستیک و سطح آج بیشتر در تماس با جاده ، قابلیت های عملکردی لاستیک های تابستانی عموماً بر حول محور ترمزگیری خوب ، حفظ تعادل در جاده های مارپیچ و … متمرکز شده است.

تایرهای تابستانی هم نه تنها برای شرایط خشک ایده آل هستند ، بلکه الگوهای منحصر به فرد آج انها نیز به عملکرد بهتر تایر جهت تخلیه آب در جاده های بارانی کمک خواهد کرد تا در برابر هیدروپلنینگ مقاومت کند . با این حال ، ممکن است لاستیک های تابستانی چسبندگی لازم را در جاده های یخی یا برفی برای شما فراهم نکنند. 

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که زمستانهای بسیار برفی را مشاهده می کنید ، باید در هنگام تغییر فصل لاستیک های زمستانی را برای رانندگی در این فصل در نظر بگیرید. وقتی درجه حرارت کمتر از یخ زدگی و شرایط آب و هوایی غیرقابل پیش بینی باشد ، لاستیک های زمستانی به دلیل ترکیبات خاص لاستیکی و طراحی شیارهای عمیق آج و همچنین شیارها و شکاف های ریزی که بر روی سطح تایر وجود دارد، انعطاف پذیری لاستیک را حفظ می کنند و به چنگ زنی در این نوع جاده ها نیز کمک می کنند . تراکم شکاف های ریز بر روی سطح این نوع تایرها باعث می شود تا لاستیک ها بتوانند بهترین چنگ زنی و چسبندگی را درشرایط برفی و یخی داشته باشند.

در لاستیک چهار فصل به دنبال چه چیزی باشم؟

در هنگام خرید تایر چهار فصل از خود سوال کنید که در یک لاستیک و تجربه رانندگی بهتر به چه چیزی اهمیت می دهید ؟ به محض شناسایی نیازهای خود ، می توانید شروع به جستجوی لاستیک موردنظری  که با معیارهایتان مطابقت دارد ، تمرکز کنید.

اگر در شرایط جاده ای خیس و بارانی رانندگی می کنید و عملکرد بهتر را در لاستیک تمام فصل ارزیابی می کنید؟ گزینه هایی مانند : لاستیک لارز با طرح گل های P648،P660  می تواند بهترین انتخاب برای خودروی شما باشد. بارز یکی از تولیدکنندگان لاستیک سواری ، شاسی بلند و … است که لاستیک های با عملکرد بالا ، فصلی و چهار فصل را تولید و عرضه می کند.

چرا یک تایر تمام فصلی انتخاب می کنیم؟

تایر چهار فصل می تواند برای بسیاری از شرایط آب و هوایی که ممکن است در زندگی روزمره با آن روبرو شویم ، سواری کارآمد و با کیفیتی به ما ارائه دهد. لاستیک های بارز در تمام فصل ها می توانند به شما کمک کنند تا با اطمینان در هر جاده ای حرکت کنید و از ان لذت ببرید . در ایران به جهت شرایط آب و هوایی مطلوب و معتدل بیشتر از لاستیک های چهار فصل و گاهی نیز لاستیک های تابستانی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید