سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

لاستیک دست دوم قابل اعتماد نیست

5/5 - (2 امتیاز)

این روز ها با وضغیت آشفتگی بازار و افزایش روز افزون قیمت لاستیک، امکان خرید لاستیک نو برای همه امکان پذیر نیست.به همین خاطر خیلی از افراد به فکر تعویض اقدام به تعویض تایر فرسوده خود با تایر دست دوم می کنند.دلیل این امر هم مشخص است.پایین بودن قیمت آن!! ( با برسی معایب لاستیک دست دوم همراه باشید)

لاستیک دست دوم

همانطور که می دانید لاستیک ها نقش مهمی در ایمنی خودرو ایفا می کنند به همین خاطر باید در انتخاب و خرید آن دقت کرد. لاستیک ها ممکن است سالها برای شما کار کنند که این امر بستگی به شرایط استفاده آن دارد.لاستیک ها به مرور زمان انعطاف پذیری خود را از دست می دهند و کم کم شروع به ترک خوردن می کنند.حتما برای شما هم سوال پیش می آید که با این حساب لاستیک دست دوم بخریم یا نه؟ هر چند این لاستیک ها ارزانتر از هستند ولی باید دید آیا ارزش خرید دارند یا نه !؟

قدرت آب پراکنی پایین

آج لاستیک طوری طراحی شده است که آب،برف و یخ را از شیار های خود خارج می کند.به همین خاطر وجود آج سالم باعث جلوگیری از جمع شدن آب درون شیارها شده و در نتیجه چسبندگی لاستیک را افزایش میدهد و عملکرد ترمز خودرو را بهبود می بخشد.عمق آج وقتی از حد استاندارد خود یعنی ۱.۶ میلیمتر پایین تر باشد باید حتما لاستیک را تعویض کرد. در جدول زیر بهترین و بدترین حالت آج لاستیک را مشاهدی میکنید. اگر در فکر خرید تایر دست دوم هستید حتما آن را با جدول زیر مقایسه کنید

جدول لاستیک دست دوم

از بین رفتن چسبندگی تایر

لاستیک ها به مرور زمان چسبندگی اولیه خود را از دست می دهند. این مسئله نیز بیشتر در فصل زمستان اهمیت خود را نشان می دهد. آج تایر یکی از عوامل تعیین کننده در میزان چسبندگی تایر با سطح جاده است. لاستیک های دست دوم و استفاده شده به مرور زمان تماس اولیه خود را با سطح جاده از دست می دهند و در شرایط جاده ای خیس به دلیل عدم چسبندگی ممکن است خطراتی همچون لیز خوردن و تصادف را با خود به همراه داشته باشد.

گرمای بیش از حد تایر

 آج لاستیک به نوعی به عنوان یک سیستم خنک کننده  عمل می کند. وجود این شیارهای روی لاستیک باعث جریان پیدا کردن هوا و مانع گرم شدن بیش از حد لاستیک می شود  و در اینجا نیز باز به آج لاستیک بر می خوریم که از بین رفتن آنها یا کم شدن آن می تواند باعث افزایش حرارت گردد که این خود باعث از بین رفتن هر چه زودتر لاستیک می شود.

پس بنا به دلایل زیراستفاده از تایر دست دوم توصیه نمی شود :

 

 

۱. گذشته ی نامشخص لاستیک دست دوم

خیلی از افراد از اهمیت و ضرورت نگهداری صحیح لاستیک ها مطلع هستند. رانندگان مطلع می دانند که باید میزان فشار باد لاستیک به صورت دوره ای  چک شود، بار اضافی نیز باید به میزان استاندارد حمل شود و یا اینکه باید با سرعت مجاز حرکت کنند. حال تصور کنید اگر شما از یک فرد غیرمطلع لاستیک دست دوم تهیه کنید چه می شود، نتیجه کاملا مشخص و واضح است. چراکه ما نمیدانیم صاحب لاستیک های دست دوم چگونه آنها را استفاده کرده است. به همین خاطر  توصیه میشود از تایرهای نو استفاده کنید.

۲. لاستیک دست دوم با جان شما بازی می کند

وقتی شما لاستیک دست دوم خرید می کنید ، یعنی هیچ گونه ارتباطی با تولیدکننده ی آن ندارید. یعنی خبری از گارانتی و ضمانت نیست. با عدم وجود این ارتباط چگونه میخواهید با خیال راحت و با امنیت لاستیک را بر روی خودروی خود نصب کنید.

۳. هیچ لاستیک دست دومی مثل نو نمی شود

نو یا استفاده شده فرقی نمیکند، هیچ تایری برای همیشه دوام نمی آورد. از خودتان بپرسید که آیا می ارزد لاستیکی با آج های از بین رفته خریداری کنید، باید بگوییم که هزینه ی نگهداری تایر دست دوم به مراتب بیشتر از خرید تایر نو است.

و در آخر

به یاد داشته باشید که خرید لاستیک دست دوم بسیار سخت تر از خرید لاستیک نو است به این دلیل که شما باید عوامل بسیاری را بررسی کنید و از سالم بودن آنها مطمئن گردید . بنابراین وقتی می خواهید لاستیک دست دوم تهیه کنید حتما به موارد بالا به ویژه سن لاستیک ، عدم پارگی ، سوراخ و …  توجه کنید. چراکه شما نمی دانید صاحب قبلی لاستیک چگونه و به چه مدت از آن استفاده یا آنها را در چه شرایطی نگهداری و انبار کرده است. به همین علت ما راهی مطمئن تر از خرید لاستیک جدید را به شما پیشنهاد نمی دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید