سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

قفل رینگ چیست ؟ (مزایا و معایب استفاده از قفل رینگ)

5/5 - (2 امتیاز)

قفل رینگ

همه ما در برخی از شرایط و زمان ها به دلیل عدم وجود پارکینگ یا جای پارک در خیابان های پرتردد ، مجبور به پارک کردن خودرو در کوچه ها و خیابان های خلوت می شویم این موضوع باعث اضطراب و نگرانی ما از سرقت چرخ و یا لوازم داخلی خودرو می گردد. هرچند ممکن است پیش از این نیز برای شما پیش آمده باشد که تایر و چرخ های خودرویتان به همراه رینگ آن مورد سرقت قرار گرفته باشد. متاسفانه این روزها سرقت بسیار رواج یافته و ما نیز شاهد این موضوع می باشیم. حفظ ایمنی چرخ ها یکی از دغدغه های رانندگان می باشد که بسیار نیز حائز اهمیت است. یکی از روش هایی که می توان از رینگ و لاستیک خودرو محافظت کرد و نگرانی ها را از بابت سرقت آنها کاهش داد ، استفاده از قفل رینگ برای چرخ های خودرو است.

قفل رینگ چیست ؟

قفل رینگ در واقع مهره هایی است که روی چرخ خودرو نصب می شوند و تنها راه باز و بسته کردن آن به وسیله کلید مخصوص است. قفل رینگ یا قفل چرخ، جایگزین مهره های معمولی چرخ های شما می شود تا ضریب ایمنی آن ها را در برابر سرقت، افزایش دهد.

نوع دیگری از قفل به نام قفل رینگ گیره ای نیز در بازار وجود دارد. این نوع قفل چرخ دارای ظاهری شبیه گیره است و دور چرخ را می گیرد و به محور چرخ متصل می کند. قفل چرخ گیره ای برای توقف های طولانی کاربرد دارد و علاوه بر چرخ ها، مانع سرقت کل خودرو نیز می شود. این نوع قفل چرخ به سبب این که باید پیش از هر بار حرکت، باز و بسته شوند، نسبت به قفل چرخ مهره ای، کاربرد کمتری دارند.

 

مزایای قفل رینگ

۱. افرایش ایمنی چرخ های خودرو در برابر سرقت:

قیمت قفل رینگ نسبت به چرخ خودرو، بسیار ناچیز است. آمار سرقت چرخ خودرو نیز بالاست. پس، استفاده از قفل چرخ با کیفیت می تواند فکری هوشمندانه و بازدارنده در برابر سرقت باشد.

۲. نصب و حذف آسان:

با داشتن کلید قفل ، می توان به راحتی مهره های قفل رینگ را باز و بسته کرد.

۳. زیبایی رینگ های خودرو:

اگر دنبال زیبایی رینگ های خودروی خود هستید، یکی از روش ها می تواند استفاده از قفل رینگ باشد. قفل چرخ ها معمولا با روش ها و طرح های زیبا تولید می شوند. استفاده از آن ها، می تواند جلوه ی دیگری به خودروی شما بدهد.

 

معایب قفل رینگ

۱. گم شدن کلید:

گم شدن کلید قفل اتفاق شایعی است. بدون کلید، برای باز کردن قفل چرخ باید به روش هایی همچون ضربه زدن با چکش روی بیاورید. بی شک این کار می تواند اثرات تخریبی روی پیچ های چرخ و خود قفل چرخ داشته باشد. بنابراین، رانندگان باید کلید را در جایی مطمئن ، نگه داری کنند.

۲. هرز شدن کلید:

اگر جنس کلید قفل چرخی که تهیه می کنید، خوب نباشد با استفاده ی مکرر و به مرور زمان، ساییده خواهد شد. این موضوع سبب خواهد شد کلید، هرز شده و کارایی خود را برای باز کردن مهره ها از دست بدهد.

۳. هر چرخ، یک کلید:

برای هر چرخ، قفل رینگ  و کلید آن در یک مجموعه ی جداگانه عرضه می شود. کلید هر چرخ مخصوص به خودش است و قابل استفاده برای سایر چرخ ها نیست

چگونگی از قفل رینگ استفاده کنیم ؟

در نظر داشته باشید که قفل رینگ جایگزین پیچ ها و مهره های معمولی چرخ می شوند و بوسیله بکس (آچار چرخ) می توانید آنها را بر روی هر چهار چرخ ببندید و  باز کردن نیز به وسیله کلید مخصوص و بکس (آچار چرخ) انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید