سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

قالپاق چیست و چه کاربردی دارد ؟

4.9/5 - (11 امتیاز)

مانند دیگر قسمتهای خودرو ، قالپاق نیز هدف بسیار مهمی را در خودرو دنبال می کند ، ولی هنوز برخی از رانندگان در مورد نیاز یا عدم نیاز آنها شک دارند. در این مقاله درباره اینکه قالپاق چیست و چه کاربردی دارد و مزایای استفاده از آن چیست صحبت خواهیم کرد .

قالپاق

قالپاق چیست ؟

سابقه استفاده از آن به زمان های استفاده از درشکه برمی گردد. در آن زمان ها از در پوشی چوبی که از جنس خود چرخ بود برای نگهداری بهتر چرخ استفاده می شد.امروزه نیز قالپاق ها از جنس پلاستیک ساخته می شوند. طراحی آن ها به گونه ای است که به راحتی بر روی در ناحیه محور خودرو شما نصب می شوند.

می توان گفت قالپاق یک دیسک تزیینی است که روی چرخ خودرو قرار می گیرد و توپی چرخ ها و بست های چره را می پوشاند همینطور برای کاهش تجمع آلودگی و رطوبت که هنگام رانندگی با آن مواجه می شوید، استفاده می شود.

خودروهای با چرخ های فولادی اغلب از قالپاق های بزرگ و پوشش کامل چرخ استفاده می کنند که کل چرخ را می پوشاند و خودروهای با رینگ های آلیاژی یا چرخ های فولادی معمولاً از سایزهای کوچکتر استفاده می کنند که گاهی اوقات درپوش مرکزی نیز نامیده می شوند.

مزایای استفاده از قالپاق بر روی چرخ

با داشتن قالپاق روی چرخ ها ، می توانید آسیب را به حداقل برسانید. استفاده از این جهت مفید است که از پیچ و مهره های چرخ در برابر زنگ زدگی و خوردگی در برابر رطوبت محافظت می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید