سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.
Blog

خرید لاستیک ال 90 – راهنمای انتخاب سایز لاستیک ال 90

4.4/5 - (8 امتیاز)

خودرو لوگان یک محصول اقتصادی و کم مصرف از شرکت رومانیایی داچیا از زیر مجموعه های شرکت رنو فرانسه است.این خودرو از سال 1999 به بازار کشورهای در حال توسعه وارد شد.در کشور عزیزمان ایران نیز سالها پیش مونتاژ این خودرو توسط پارس خودرو و ایران خودرو آغاز شد.این خودرو در ایران نیز با نام تندر90 عرضه شد که اکثر جامعه آن را با نام ال90 می شناسند.

تندر90 به خاطر طراحی خود مورد پسند مشتریان ایرانی قرار نگرفت ولی کارکرد فنی و مناسب و امنیت قابل قبول آن باعث شد به یکی از خودروهای محبوب بازار تبدیل شود.یکی از مواردی که در این خودرو باید به آن توجه داشت استفاده از یک تایر مناسب برای آن است زیرا حفظ ایمنی و سلامت سرنشینان خودرو به آن وابسته است.در این مطلب به توضیح سایز مناسب لاستیک ال 90 می پردازیم.

 

سایز مناسب لاستیک ال 90 چیست ؟

سایز کلیه لاستیک های سواری روی دیواره آن هم می شود.سایز لاستیک استاندارد ال 90 که باید روی دیواره آن هک شود 185/65R15 است.اما در صورت تمایل می توانید از سایز 195/60R15 و یا 205/60R15 استفاده کنید.

یکی از شایع ترین مسائلی که مالکان خودرو ال 90 به آن اشاره کرده اند عدم تعادل خودرو در سرعت های بالا در جاده ها و آزاد راه ها است.این اتفاق به دلیل وزن بالای این ماشین است از این رو برخی مالکان ال 90 از سایز پهن لاستیک استفاده می کنند که نتایج رضایت بخضی هم دارد.استفاده از لاستیک های پهن تر به جذابیت خودرو شما نیز اضافه می کند.

بهترین سایز لاستیک ال 90 چیست ؟

به طور قطع می توان گفت سایز لاستیک فابریک بهترین و مناسب ترین اندازه برای خودرو است که نرمترینحالت فرمانپذیری و مصرف سوخت کمتر را به همراه خواهد داشت.اما در خصوص خودرو ال90 و استفاده از سایز لاستیک پهن می توان به فرمان پذیری بهتر و تعادل بیشتر خودرو اشاره کرد

در هر صورت چنانچه قصد استفاده ار تایر با سایز متفاوت برای خودرو ال90 دارید حتما به نکات زیر توجه داشته باشید.

1- به هیچ وجه از لاستیک با سایز کوچکتر از اندازه فابریک خودرو استفاده نکنید زیرا باعث صدمه دیدن جلوبندی خودرو می شود.

2- استفاده کردن از سایزهای خیلی پهن و بزرگتر نیز ممکن است باعث گیر کردن لاستیک به گلگیر شود.

3- در صورت تعویض لاستیک با شایز متفاوت توصیه می شود حتما هر چهار لاستیک را تعویض کنید.

می توانید لاستیک ال 90 را به صورت آنلاین از سایت تبریز تایر تهیه کنید.همکاران پشتیبانی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید