سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.
pride-tire-image-header

خرید تایر پراید

4.3/5 - (20 امتیاز)

یکی از وسایل نقلیه پرتیراژ در صنعت خودرو سازی ایران، خودرو پراید می باشد. حتما می دانید که، لاستیک (تایر) خودرو شما، یکی از اصلی ترین بخش های وسیله ی نقلیه شما محسوب می شود و تاثیری مستقیم بر روی عملکرد خودرو می گذارد. خرید لاستیک یکی از مقوله های بسیار سخت برای عموم مردم به نظر می رسد، اما جالب است بدانید با دانستن یک سری اطلاعات بسیار ساده می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. پیشرفت علم و تکنولوژی تاثیری جالب توجه، بر روی لاستیک ها گذاشته است، و آن این است که تنها 5 درصد از وزن خودرو را لاستیک تحمل می کند و 95 درصد باقی مانده توسط باد داخل لاستیک تحمل می شود. پس نتیجه می گیریم اگر کیفیت لاستیک خوب نباشد به راحتی توزان خودرو به هم خواهد خورد و سلامت شخص به صورت جدی به خطر می افتد. در هنگام خرید تایر برای پراید باید به نکات زیر توجه داشته باشید با فرمونت همراه شوید.

 

 

1- تاریخ تولید و انقضا

جالب است بدانید لاستیک ها هم مثل هر محصول دیگری دارای تاریخ تولید و انقضا می باشد. برای فهمیدن این تاریخ باید به شماره های درج شده در دیواره ی لاستیک دقت کنید. یک عدد 4 رقمی وجود دارد که دو عدد اول تعداد هفته های گذشته شده از تولید محصول را نشان می دهد، و دو عدد دوم نشان دهنده ی سال تولید است. طول عمر مفید لاستیک ها بین 5تا 7 در نظر گرفته می شود و به عوامل متعددی همچون: آب وهوا، پربادی یا کم بادی، نحوه مراقبت و استفاده از آن وابسته است. بهتر است لاستیکی تهیه کنید که مدت زیادی از تولید آن نگذشته باشد، زیرا کارایی خوبی نخواهد داشت.

2- شاخص وزن

شاخص وزن یکی از معیار های مهم در انتخاب لاستیک می باشد. این شاخص مشخص می کند که لاستیک مد نظر شما چه مقدار باری را می تواند تحمل کند. جدول مربوط به شاخص وزن در سایت برندی که از آن قصد خرید دارید موجود است. بی توجهی به این شاخص می تواند اتفاقات ناگواری همچون: ترکیدن لاستیک در حین رانندگی، تصادف و انحراف از مسیر را به بارآورد.

3- سرعت مجاز

بر روی دیواره ی لاستیک ها یک حرف انگلیسی چاپ شده است که نشان دهنده ی میزان سرعت مجاز می باشد. به این معنی که حداکثر سرعتی که لاستیک توانایی دارد در زمان 10 دقیقه تحمل کند چقدر است. شاخص سرعت، مهم و نیاز به توجه بسیار زیادی دارد.

4- سایز لاستیک

هر خودرو نیازمند لاستیک با سایز بخصوصی می باشد. سایز استاندارد لاستیک  در نظر گرفته شده برای خودرو پراید 165/65R 13می باشد. دارنده ی محترم می تواند برای تعویض از سایز175/60R 13 نیز استفاده کند، طبق نظر کارشناسان این سایز برای خودرو پراید مناسب می باشد و از لحاظ فنی وایمنی، با این خودرو سازگاری دارد. برخی از افراد از سایزهای 185 و 205 نیز استفاده می کنند که توجیح علمی ندارد و مختصصین این حوزه این عمل را اشتباه و خطرناک در نظر می گیرند.

5-مقاومت

یکی از پارامتر های مهم، که در هنگام خرید لاستیک برای خودرو پراید و نیز برای سایر خودرو ها باید در نظر بگیرید، مقاومت در برابر حرارت است. این شاخص درطول عمر لاستیک بسیار اثر گذار است. باید لاستیکی را انتخاب کنید که دارای بالاترین مقاومت است. این شاخص با حروف A،B،C مشخص می شود که حرف A  نشان دهنده ی بالاترین درجه مقاومت حرارتی است.

6-شاخص ساییدگی

یکی از عدد های بسیار مهم که بر روی لاستیک ها، درج می شود. میزان مقاومت لاستیک در برابر ساییدگی و اصطکاک می باشد. و هرچقدر این عدد بیشتر باشد به این معنی خواهد بودکه ، مقاومت بیشتری دارد و می تواند طول عمر خوبی را برای شما داشته باشد.

7- میزان چسبندگی

میزان چسبندگی لاستیک در شرایط نامساعد جوی و آب و هوای برفی بسیار اهمیت دارد، پس لاستیکی انتخاب کنید که میزان چسبندگی بالایی داشته باشد. این شاخص از بالاترین تا پایین ترین به این ترتیب است:AA/ A / B / C. این قابلیت به شما توانایی کنترل بیشتر بر وسیله ی نقلیه را می دهد.

نکات

جالب است بدانید که لاستیک ها به طور هماهنگ و همزمان دچار فرسودگی نمی شوند. بیشتر کارشناسان بر این عقده هستند که باید حدودا بعد از گذشت یک سال یا هر 7500 کیلومتر لاستیک ها را جا به جا کنید و بچرخانید. این کار باعث دوام و امنیت لاستیک ها می شود. برای بهتر انجام دادن این کار می توانید با مراجعه به افراد متخصص، از نتیجه ی بهتری برخوردار شوید.

یکی دیگر از موارد حادثه ساز، توجه نکردن به آج لاستیک است. حداقل آج استاندارد برای لاستیک پراید باید 6/1 باشد. لاستیک هایی که آج کمی دارند را به هیچ عنوان خریداری نکنید.

در هنگام خرید به فشار باد لاستیک توجه کنید. در زمان تنظیم فشار باید بر اساس عدد نوشته شده بر روی دیواه آنرا تنظیم کنید. فشار بالاتر یا کم تر از حد استاندارد می تواند باعث بالا رفتن حرارت شوند و خطر آفرین باشد.

اگرچه این خودرو ایرانی به مدت دوسال است که دیگر تولید نمی شود اما، با نگاهی اجمالی به خیابان ها می توانید دریابید که پراید یکی از پر فروش ترین خودرو ها بوده است، هرساله تعداد زیادی از افراد با توجه نکردن به نکات ساده در هنگام خرید لاستیک، باعث به وجود آمدن سانحه های دلخراشی می شوند. تنوع ماشین های موجود در بازار تولیدکنندگان لاستیک را وادار کرده است که محصولاتی با تنوع بالا و متناسب با خودرو های موجود در بازار ارائه دهند. کمپانی های مختلفی در ایران مشغول به کار هستند که محصولاتی با کیفیت و دارای استاندارد های جهانی ارائه می کنند، که شما در هنگام خرید هیچ گونه محدودیتی در انتخاب نداشته باشید. برند هایی همچون: ایران تایر، کویر تایر، بارز و.. از برند های خوش نام در تولید لاستیک هستند. محصولات این برند ها بسیار باکیفت و همچنین مقرون به صرفه هستند وبدون شک،  توانایی رقابت با نمونه های خارجی را دارند. با مطالعۀ مطالب گفته شده شما به راحتی می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و سفری ایمن را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید