سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.
Blog1

خرید تایر ریو – راهنمای انتخاب سایز لاستیک کیا ریو

3.9/5 - (14 امتیاز)

خرید تایر ریو

کیا ریو یک خودروی کامپکت و سواری است که از نوامبر ۱۹۹۹ توسط شرکت مطرح کیا موتورز کره جنوبی تولید شده است و اکنون نیز در نسل چهارم خود را وارد بازار کرده است. کلاس بندی این خودرو شامل: هاچ بک سه و پنج در و سدان چهار در بوده که مجهز به موتورهای بنزینی و دیزلی چهار خطی و دیفرانسیل جلو است .

این خودرو یکی از محصولات خوب و مطرح شرکت کیا موتورز کره است و تاکنون فروش خوبی در بازار ایالات متحده آمریکا داشته‌است.

 

ریو جایگزین پراید نسل اول )نسخه ای تغییر یافته از فورد فستیوا وAvella ) یک کامپکت فرعی است که در برخی بازارها به عنوان فورد فروخته می شود . نسل دوم ریو در سال ۲۰۰۵ در اروپا و ۲۰۰۶ در آمریکای شمالی معرفی شد و پلتفرم خود را با هیوندای اکسنت ، یک کامپکت فرعی که توسط شرکت هیوندای موتور در کره جنوبی تولید می شد ، به اشتراک گذاشته شد.

نسل اول کیا ریو که DC نیز نامیده می شد در دو سبک بدنه سدان چهار در و پنج درب استیشن واگن ارائه شد و هنگامی که عرضه شد ، ارزان ترین خودروی تولید انبوه بود که در ایالات متحده فروخته شد. در حالی که کوچک بودن این خودرو و مقرون به صرفه بودنش با استقبال خوبی روبرو شد اما به دلیل کیفیت ساخت ضعیف و عملکرد بد در حین رانندگی مورد انتقاد قرار گرفت.

نسل دوم ریو بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ در مدل های سدان چهار در و هاچ بک پنج در که به روزرسانی هایی مانند: تهویه مطبوع ، فرمان برقی ، پخش کننده سی دی ، رادیو ماهواره ای سیریوس ، پورت های USB ، جک های کمکی و موارد دیگر را به همراه داشت

نسل سوم کیا ریو نیز در بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ با ظاهری جدید در مدل های سدان چهار در و هاچ بک پنج در عرضه شد. در این مدل کیا با استفاده از مواد قابل بازیافت برای ۸۵ درصد از مدل ریو ، تعهد خود را برای سازگار با محیط زیست حفظ کرد.  کف صندلی در ریو اکنون ۱۰۰ درصد تجزیه پذیر بوده و از روغن کرچک غیر سمی استفاده شده است .

تولید این خودرو در ایران سال ۱۳۹۰ به دلیل نبود ایربگ (که از آن سال به بعد نصب آن بر روی تمام خودروهای ایرانی اجباری شد) و مخالفت کیا با هرگونه دستکاری از طرف شرکت سایپا در این خودرو خاتمه یافت.

سایز لاستیک مناسب برای کیا ریو

کیا ریو نیز مانند سایر خودروها که دارای سایز استاندارد هستند، از سایز لاستیکی منحصر به خود بهره می برد. هرچند سایز لاستیک ریو در تیپ های مختلف در این خودرو متفاوت است. بطور مثال : سایز لاستیک ریو مونتاژ و مونتاز اتوماتیک استاندارد ۱۷۵/۷۰R۱۳ بوده که امکان استفاده از سایزهای دیگری همچون: لاستیک سایز ۱۸۵/۷۰R۱۳ ، ۱۸۵/۶۰R۱۴ و ۱۸۵/۷۰R۱۴ و سایز لاستیک ریو تیپ ۵ و هاچ بک ۲۰۵/۴۵R۱۷ و ۲۱۵/۴۵R۱۷ و تیپ های EX ، LX و SX نیز در سایزهای ۲۰۵/۴۵R۱۷ عرضه می گردد.

 

خرید اینترنتی لاستیک ریو

برای خرید تایر ریو میتوانید با مراجعه به سایت تبریز تایر و بررسی مشخصات فنی لاستیک ها اقدام به خرید لاستیک مناسب برای خودرو خود کنید. همچنین کارشناسان فروش تبریز تایر آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه خرید تایر هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید