سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

تنظیم باد تایرهای آفرودی

5/5 - (6 امتیاز)

لاستیک آفرود

چک کردن باد تایر یکی از بهترین کارهایی است که به مدیریت طول عمر تایر، سایش لاستیک، و ایمنی سرنشینان خودرو کمک می کند.با این حال در برخی شرایط بهتر است هنگام خروج از جاده و بزرگ راه (آفرود) مقداری از باد تایر خود را آزاد کنیم.

برای آفرود در مناطقی مثل: جنگل ها، ساحل، زمین های گلی، سطوح ناهموار و … ، نیاز به چسبندگی قابل توجه ای دارید، پس در این شرایط باد لاستیک های خود را پر نگه ندارید. کاهش باد لاستیک باعث سازگاری تایر با سطوح و بهبود چسبندگی بیشتر و جلوگیری از فرو رفتن در زمین می شود. همچنین خالی کردن باد تایر ها سیستم تعلیق و پرش را برای داشتن یک رانندگی نرم تر کاهش می دهد.

آفرود

چه زمانی و چگونه باد لاستیک آفرود را کم کنیم ؟

پایین آوردن باد تایر باید زمانی انجام شود که شما آماده خارج شدن از جاده معمولی و ورود به شن و ماسه، گل، سنگ، برف و … هستید. شما می توانید با برداشتن درپوش محل ورود و خروج باد تایر واستفاده از یک وسیله نوک تیز باد تایر را کم کنید و با استفاده از فشارسنج تایر فشار لاستیک را کنترل کنید . اینکه شما باید از هرلاستیک چه مقدار باد را خالی کنید جای بحث دارد و برخی ادعا می کنند که افت فشار تا 10 psi قابل کنترل می باشد.

این را نیز به خاطر داشته باشید که با کم کردن باد تایر، دیوارهای کناری تایرها بیشتر در معرض سطحی قرار خواهند گرفت که در آن قرار دارید . این مساله ممکن است در شن و ماسه نگران کننده نباشد، اما در سنگ ها مشکلی ایجاد کند و باعث سوراخ شدن لاستیک شما خواهد شد.

بهترین گزینه 5 psi در هر لاستیک و در زمین های خاکی یا ماسه ای و حداکثر 10 psi در زمین های صخره ای است. اگر متوجه شدید که گیر افتاده اید (حتی با سیستم انتقال قدرت در دنده کم)، می توانید باد اضافی را برای افزایش قدرت، خالی کنید. فقط بخاطر داشته باشید که فشار کم لاستیک با سرعت کم ترکیب خوبی برای عملکرد بهتر است.

بازگشت به جاده معمولی

در پایان سفرتان، باید دوباره لاستیک ها را باد کنید. بهتر است قبل از شروع آفرود، یک کمپرسور هوا یا دستگاه باد تایر همراه خود نیز داشته باشید تا بتوانید باد لاستیک خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. پس از رسیدن به مقصد دوباره آن را چک کنید.  بهتر است برای چک کردن دقیق سه ساعت به لاستیک ها زمان دهید تا خنک شوند تا در صورت لزوم مجددا بتوانید آنها را باد کنید. اگر خودروی شما دارای سیستم کنترل فشار تایر می باشد، ممکن است لازم باشد آنها را تنظیم کنید که در کتابچه راهنمای خودرو می توانید آن را بررسی کنید.

ابزارهای آفرود

همیشه در سفر های آفرودی خود علاوه بر یک سنجنده باد و فشار تایر، چند ابزار دیگر مانند: کیت استاندارد اورژانسی، دستکش کار، لوازم یدکی، کیت تعمیر لاستیک، وینچ و بیل تاشو (برای آزادسازی لاستیک گیر کرده) و … با خود همراه داشته باشید. اگر در حال عبور از مناطق پر از درخت هستید، همراه داشتن یک اره، تبر و آرشه نیز می تواند مفید باشد ( منظور این نیست که به طبیعت آسیب برسانید ). کمی دانش و آمادگی و همچنین ابزار مناسب می تواند آفرود را برای شما هیجان انگیز و ایمن کند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید