سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

بزرگ ترین قبرستان لاستیک اتومبیل کویت + عکس

5/5 - (1 امتیاز)

یک لاستیک معمولی خودرو ، تا قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشد، می‌تواند حدود ۳۰ هزار کیلومتر مسافت طی کند.اکثر لاستیک‌هایی که عمرشان به پایان می‌رسد، بازیافت می‌شوند ولی در کویت، آنها را به یکی از بزرگترین زباله‌دان‌های روی زمین در الصلیبیه، ناحیه‌ای نزدیک شهر کویت (Kuwait City) می‌اندازند. هر ساله حفره‌های عظیمی در صحرا کنده و لاستیک‌های کهنه را در آن دفن می‌کنند. هم‌اکنون حدود ۷ میلیون حلقه لاستیک در آنجا وجود دارد. گستره‌ی این لاستیک‌ها به‌ قدری پهناور است که از فضا نیز قابل مشاهده است.

تصویر ماهواره‌ای از قبرستان لاستیک در الصلیبیه‌ی کویت

لاستیک‌ها از کویت و دیگر کشورها به اینجا می‌آیند. در حال حاضر، چهار شرکت مسئول دفع این لاستیک‌ها هستند که برای این کارشان دستمزد خوبی هم می‌گیرند.

نام لاستیک‌های فرسوده، در میان مشکل‌سازترین زباله‌های دورریز به چشم می‌خورد؛ چرا که به تعداد زیادی تولید می‌شوند، به لحاظ تجزیه‌شدن دوام زیادی دارند و علاوه بر این مواد بسیاری در ساخت آنها به کار گرفته شده که همگی برای محیط زیست زیان‌آورند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید