سبد خرید خالی است.
هنگام مراجعه به مرکز خدمات حتما کپی کارت ملی خود را همراه داشته باشید، هزینه نصب باید هنگام نصب به مرکز خدمات پرداخت شود.

آفرود چیست ؟ و تایرهای مناسب آفرود کدامند

5/5 - (1 امتیاز)

آفرود، کلمه ای که شاید در سال های اخیر زیاد به گوشتان خورده است و اولین تصویری که از شنیدن واژه آفرود در ذهنتان نقش می بندد خودروهای شاسی بلند و حضور در مناطق کوهستانی است. اما باید گفت که آفرود معنی گسترده تری دارد که در ادامه به بررسی آن در فرمونت خواهیم پرداخت.

آفرود چیست ؟

آفرود (OFFROAD) به معنای خارج از جاده است که در این جا معنی رانندگی خارج از جاده را برای ما تداعی میکند.

برای رانندگی در مسیرهای خارج از جاده و پر از سنگ ریزه و شن امکان استفاده از خودروهای درون شهری وجود ندارد و رانندگی با این خودرو ها ممکن است باعث آسیب جدی از قبیل : سوراخ شدن تایرها ، خراب شدن سیستم تعلیق ، آسیب رساندن به جلوبندی خودرو و غیره را با هزینه هایی گزاف به همراه خواهد داشت.

مشخصات و ویژگی خودروهای آفرودی 

خودروهای آفرودی باید از ویژگی هایی منحصربفردی برخوردار باشند. به عنوان نمونه خودروهای آفرودی باید دارای سیستم تعلیق چهار چرخ متحرک ( ۴WD ) ، ۴*۴ یا سیستم تمام چرخ دنده ای باشند به طوری که سیستم دیفرانسیل ، قدرت را به هر چهار چرخ انتقال دهد و باعث حرکت بهتر آن در موقعیت های خاص جاده ای می شود. همچنین درخودروهای آفرودی فرمانپذیری باید به بهترین شکل ممکن عمل کند. گفته می شود این نوع خودروها در ابتدا و در هنگام ساخت دارای شاسی مستقلی هستند و به این جهت جداگانه ساخته می شوند که از اتاق و بدنه ی خودرو در هنگام برخورد با موانع و ناهمواری های خارج از جاده محافظت کنند. از دیگر ویژگی های این خودرو این است که شاسی مستقل آن باعث می گردد هر چهار چرخ نیز بطور مستقل عمل کنند. اصولاً خودروهای آفرودی این امکان را نیز برای شما فراهم می کنند تا تجهیزات اضافه تری را بر روی آنها اضافه و نصب کنید.

خودروهای مناسب آفرود

حتما شما هم فکر می کنید که با هر خودروی شاسی بلند یا کراس اوور می توانید به مناطق ناهموار و سخت خارج از جاده رانندگی کنید. باتوجه به توضیحاتی که در بالا داده شده ، این دیدگاه کمی درست نیست و در ادامه به معرفی چندین خودرو که امکان حضور در خارج از جاده را دارند و در ایران نیز موجود می باشد ، خواهیم پرداخت.

انواع جیپ، پاژن،کاپرا تک کابین و دو کابین ، پاجرو میتسوبیشی ، وانت فوتون ، تویوتا پرادو دو درب و چهار درب ، تویوتا هایلوکس ، تویوتا اف جی کروزر ، تویوتا لندکروزر ، فوتون ساوانا ، جی ام سی سیرا ، تویوتا فرچونر ، گگ گونو ، نیسان پاترول  ، رونیز و … .

همچنین بعضی از رانندگان خودروهای شاسی بلند دیگر با تغییراتی در سیستم خودرو و نصب لوازم و تجهیزاتی بر روی آنها باعث می شوند تا خودرو برای حضور در خارج از جاده مناسب گردد. یکی از این تجهیزات تایر مناسب برای آفرود است که در ادامه درباره ی آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بهترین لاستیک برای آفرود

لاستیک های آفرودی مانند خودروهایشان باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند تا در مسیرهای ناهموار و خشن دوام بیشتری داشته باشند. عمق آج در این نوع لاستیک ها باید بزرگتر و عمیق تر باشد تا به راحتی گل و لای و سنگریزه را از بین آنها خارج کند. این نوع لاستیک ها دارای انواع مختلفی هستند مانند: لاستیک های Mud Terrain و لاستیک های All Terrain که پیش از این درباره ی آنها و تفاوت لاستیک های Mud Terrain و لاستیک های All Terrain توضیحات کاملی را ارائه داده ایم.

لاستیک های آفرودی در خارج از جاده چسبندگی مناسب دارند ، اما بطور کامل نمی توان این را بیان کرد که هرچه لاستیک ها بزرگتر باشند ، چسبندگی آنها نیز افزایش پیدا می کند. در اصل گفته می شود لاستیک های بزرگتر باعث افزایش ارتفاع خودرو می شوند که سواری راحت تری را برای عبور از ناهمواری ها این نوع مسیرها به شما رائه می دهند.  به این منظور که هر چه فاصله ی خودرو با زمین بیشتر باشد ، گذر از این ناهمواری ها برای شما راحت تر خواهد بود.

باد لاستیک آفرود

بعد از انتخاب لاستیک مناسب و پیش از وارد شدن به مسیرهای ناهموار باید باد لاستیک آفرودی خود را تغییر دهید. این کار باعث طول عمر تایر شما می شود و عملکردی عالی را در این مسیرها به شما ارائه می دهد.

خرید انواع لاستیک آفرود

پیش از خرید لاستیک آفرودی این مقاله را مطالعه کنید و درباره ی اینکه چه سایزی مناسب برای خودروی شما است اطلاعات کافی کسب کنید تا بهترین عملکرد را در سفرهای ماجراجویانه ی خود داشته باشید. شما می توانید با مراجعه به بخش تایر های آفرودی تایر مناسب خودرو خودتان را پیدا کنید. همچنین کارشناسان فروش فرمونت  آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود / عضویت در تبریز تایر

برای ورود یا عضویت شماره خود را وارد کنید

لطفا قبل از خرید قوانین و مقررات سایت را مطالعه نمایید